Monday, 24 August 2015

நாடார்-மறவர் மோதலின் தொடக்கம்

நாடார்-மறவர் மோதலின் தொடக்கம்

நாயக்க ஆட்சி தென்தமிழகத்தில் வலுவிலக்கவும்
அதுவரை வேளாண்மையிலும் காவலிலும் நன்கு பயிற்சியிருந்த மறவர் பாளையக்காரர்களாக உருவெடுத்தனர்.

பார்ப்பன, வேளாள சமூகங்களுக்கு அடுத்ததாக வளமான நிலங்கள் இவர்கள் கைவசம் இருந்தன.

விவசாயத்தில் பயிற்சியில்லாத நாடார்கள் ஆற்றுப்படுகைக்கு வெளியே வறண்ட நிலங்களை பெருமளவில் வாங்கி கிணற்றுப் பாசனம் மூலம் நிலத்தடி நீரைப் பயன்படுத்தி பனைத்தொழில் செய்து பொருளாதாரத்தில் மேலெழுந்தனர்.

1885 நவம்பரில் கமுதியிலுள்ள மீனாட்சி சுந்தரேசுவரர் கோவிலில் திருவிழா நடக்கவிருந்தது.

வழிபாடு நடத்த கோவில் நிர்வாகத்திடம் நாடார்கள் அனுமதி கேட்டனர்.
கோவில் அறங்காவலரான ராமநாதபுரம் அரசர் பாஸ்கரசேதுபதி திருவிழா நடத்த அனுமதி அளித்தார்.
ஆனால், நாடார்கள் கோவிலுக்குள் வரக்கூடாது என்று விதித்தார்.
அதுவரை அப்படி ஒரு கட்டுப்பாடு அக்கோவிலில் இல்லை.
நாடார்கள் எதிர்ப்பு தெரிவித்தனர்.

1897ல் மே மாதத்தில் திடீரென்று இந்த பிரச்சனை முற்றிப்போய் நாடார்கள் சிலர் துணிச்சலுடன் குழுவாகத் தீவட்டிகளுடன் கோவிலுக்குள் நுழைந்தனர்.
கருவறைக்குள்ளேயே நுழைந்து பூசை செய்தனர்.

இதையடுத்து கோவில் நிர்வாகம் பாஸ்கரசேதுபதி தலைமையில் நாடார்கள் கோவிலுக்குள் நுழைய தடைவிதிக்கவேண்டும் என்றும்
கோவிலைச் சுத்தப்படுத்த செலவுத் தொகை ரூ 2500 வழங்கவேண்டும் என்றும் வழக்கு தொடுத்தார்.

இதன்பிறகு 1899 ல் நடந்தது சிவகாசிக் கலவரம்.
தென்காசியிலும் கலவரம் மூண்டது.
கலவரத்தை அடக்க ராணுவம் வரவழைக்கப்பட்டது.

இந்த நிலையில் ஆங்கிலேய நீதிமன்றம் 1899 ஜூலை 20ம் தேதி
நாடார்கள் சமூக தகுதிநிலை குறைந்த மதிப்பீட்டில் இருக்கிறது என்றும்
அதை அவர்கள் தாண்டிசென்றுவிட்டனர் என்றும்
நாடார்களுக்கு எதிரான தீர்ப்பை வழங்கியது.
குற்றம்சாட்டப்பட்ட நாடார்களுக்கு கோவிலை புனிதப்படுத்த ரூ500 அபராதமும் விதித்தது.

சட்டப்படி எதையும் பார்க்கும் நீதிமன்றமே இப்படி தீர்ப்பை வெளியிட்டதை மறவர்களே எதிர்பார்க்கவில்லை.

உடனடியாக நாடார்கள் தமிழகம் முழுவதும் ரூ4200 நிதி திரட்டி வழக்கை உயர்நீதிமன்றத்திற்கு கொண்டுசென்றனர்.
அங்கேயும் நாடார்களுக்கு எதிரான தீர்ப்பே வழங்கப்பட்டது.

நாடார்கள் ஆங்கில அரசின் உச்சநீதிமன்றமான லண்டன் பிரிவி கவுன்சிலில் மேல்முறையீடு செய்தனர்.
1908ல் நாடார்களுக்கு எதிரான தீர்ப்பையே ஆங்கிலேய உச்சநீதியும் வழங்கியது.

இதை குருட்டுவாக்கில் இரு சாதிகளுக்கிடையேயான வெறுப்பாக பார்க்காமல் இதன்பின்னால் இருக்கும் அரசியலை உற்றுநோக்குவோம்.

நாடார்கள் மிகமோசமாக ஒடுக்கப்பட்டது இன்றைய கேரளாவின் தென்பகுதி மற்றும் கன்னியாகுமரியை உள்ளடக்கிய திருவாங்கூர் சமஸ்தானத்தில்தான்.
இது பரவலாக அனைவருக்கும் தெரியும்.
அதற்கு வடக்கே நாடார்கள் மீதான ஒடுக்குமுறை என்று எதுவும் இருந்ததாகத் தெரியவில்லை.

இந்த வழக்கு நடைபெற்றபோதுகூட தஞ்சாவூரிலும் சிதம்பரத்திலும் நாடார்கள் வழிபாடுகளையும் விழாக்களையும் நடத்தியுள்ளனர்.
திடீரென்று கமுதியில் கோவிலில் நுழைய தடைவிதிக்கப்பட்டது எந்த அடிப்படையும் இல்லாதது என்று நாடார்கள் வாதிட்டனர்.
சிதம்பரம் கோவிலின் தீட்சிதரை அழைத்துவந்தனர்.
அவர் சிதம்பரம் கோவிலில் நாடார்களுக்கு எந்தக் கட்டுப்பாடும் இல்லை என்று சாட்சி கூறினார்.
1872ல் கூட திருவைகுண்டம் கோவிலில் நாடார் நுழைய தடைவிதிக்க ஒரு வழக்கு தொடுக்கப்பட்டது.
எந்த அடிப்படையும் இல்லையென்று அது தள்ளுபடி செய்யப்பட்டது.

இதையெல்லாம் மீறி தீர்ப்பு நாடார்களுக்கு எதிராக வர ராமநாதபுர அரசர் மறவர்களை விட்டு நீதிபதியை மிரட்டினார் என்று ஜி.எஸ்.பிரைஸ் என்ற வெள்ளையன் பயனீர் நாளிதழுக்கு கடிதமாக எழுதி அதை வெளியிடச்செய்தார்.
(26 ஜூன் 1897).

இதையடுத்துதான் கலவரம் மூண்டது.
கிறித்துவ மிசனரிகள் நாடார்களை ஏற்கனவே சுற்றி சுற்றி வந்துகொண்டிருந்தன.

1899ல் பெரிய கலவரம் நடந்து ஓயவும் சரியாக ஆங்கிலேய நீதிமன்றம் அநியாயமான முதல் தீர்ப்பை வழங்கியது.
முதல் தீர்ப்பு ராமநாதபுரம் அரசர் செய்தவேலை என்பது உண்மையென்றே கொண்டாலும்
லண்டனிலும் அதே தீர்ப்பு வந்ததே.
பாஸ்கர சேதுபதி லண்டன் வரை மறவரை தூண்டி மிரட்டல் விடுத்திருக்கமுடியாதுதானே.
இதன்விளைவாக நடந்தது என்ன?
கூட்டம் கூட்டமாக நாடார்கள் கிறித்துவத்தைத் தழுவினர்.
(இதற்கான முதல் அடித்தளம் திராவிடத் தந்தையான கால்டுவெல்லால் போடப்பட்டது.
1849ல் "திருநெல்வேலி சாணார்கள்" புத்தகத்தை கால்டுவெல் எழுதினார்.
நாடார்கள் மீது பல்வேறு இழிவுகளைச் சுமத்தி எழுதியிருந்தார்.
1881ல் "History of Tennevelli" என்ற புத்தகத்தை எழுதிய கால்டுவெல் மீண்டும் நாடார்களைப் பற்றி தரக்குறைவாக வரலாற்றைத் திருத்தி எழுதினார்.
இதனால் கொதிப்படைந்து மிரட்டல்  நாடார்களுக்குப் பயந்து தலைமறைவும் ஆனார்).

அதாவது தாமிரபரணி ஆற்றின் பாசனப் பகுதியில் ஆற்றுப்படுகையில் மறவரும், ஆற்றின் நிலத்தடி நீர் கிடைக்கும் வறண்ட நிலத்தில் நாடாரும் தொழிலின் காரணமாக நிலைபெற்றிருந்தனர்.
இவ்விரு நிலைகளுக்கும் இடையேயான நிலங்களைக் கைப்பற்றுவதில் போட்டி ஏற்படுகிறது.
இதுதான் மறவர்-நாடார் மோதலின் மிகச் சிறிய அளவிலான முதல் ஆரம்பம்.
மறவர்-நாடார் மோதல் எங்கே ஆரம்பித்தது என்றுகூட இப்போது பலருக்கும் தெரியாது.

போட்டியில் வெற்றி தோல்வி என்றுகூட எதுவும் இல்லை.
மழைநன்றாகப் பெய்தால் மறவர்களுக்கு பெரிய வருமானம்.
மழைபொய்த்தால் பெரிய இழப்பு.
நாடார்களுக்கு எப்போதும் கிடைக்கும் நிலத்தடி நீர்.
குறைவான ஆனால் நிலையான வருமானம்.

மதவாதிகள் தங்கள் பங்குக்கு தூண்டிவிட்டனர்.
கிறித்துவ மதகுருக்கள் நாடார்களையும்
கோவில் பூசாரிகள் மறவர்களையும் ஆதரித்தனர்.

போட்டி என்றோ முடிந்துவிட்டது.
ஆனால் அப்போதே முடிந்திருக்கவேண்டிய சண்டையானது, ஆக்கிரமிப்பு வெள்ளையருக்கும், மதவாத போட்டிகளுக்கும், கட்சி அரசியலுக்காகவும் இன்றுவரை தொடர்கிறது.

இது நீறுபூத்த நெருப்பாக வைக்கப்பட்டிருந்தது.

இது மீண்டும் எப்படி தொடங்குகிறது பாருங்கள்.

காங்கிரஸ் மிதவாதம் தீவிரவாதம் என்று இரண்டாக உடைகிறது.
பிறகு காந்தி-நேதாஜி மோதலானது.
பிறகு காங்கிரஸ்-பார்வர்டு ப்ளாக் மோதலானது.
பிறகு காமராசர்-முத்துராமலிங்கனார் மோதலானது.
பிறகு பள்ளர்-மறவர் மோதலானது.

இது இன்று மள்ளர் இயக்கங்கள்-திராவிடக் கட்சிகள் மோதலாக முற்றிலும் வேறுவடிவம் பெற்றுள்ளது.

ஆகவே தமிழரே,
நமக்குள் ஆயிரம் பிரச்சனைகள் இருந்தாலும் மாற்றான் வந்து மூக்கை நுழைக்கும்வரை அது பெரிய மோதலாக வெடித்ததில்லை.
நாம் நமக்குள் மோதிக்கொள்வது எதிரிகளுக்கும் வந்தேறிகளுக்கும்தான் நன்மையில்போய் முடியும்.

இனியேனும் அரசியல் பார்வையுடன் சிந்தித்து செயல்படுவோம்.

23 comments:

  1. வரலாற்றுப் பின்னணி கொண்ட கட்டுரை. நன்றி. சாதிகளை வெளிப்படையாக எழுதி முத்துராமலிங்கத் தேவரை “முத்துராமலிங்கனார்” என்று சுருக்கியது முரணாக உள்ளது.

    ReplyDelete
    Replies
    1. சரி தான். .'முத்துராமலிங்கனார்' என குறிபிடப்பட்டுள்ளது ..ஒரு தேசிய தலைவரின் முலு பெயரை தெளிவாக சரியாக குறிப்பிடவில்லை.

      Delete
    2. தேசியத்தலைவர, தேசிய தலைவர்கள் காந்திஜி, அம்பேத்கர், சுபாஷ் சந்திர போஸ்

      Delete
  2. வரலாற்றுப் பின்னணி கொண்ட கட்டுரை. நன்றி. சாதிகளை வெளிப்படையாக எழுதி முத்துராமலிங்கத் தேவரை “முத்துராமலிங்கனார்” என்று சுருக்கியது முரணாக உள்ளது.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. என்றும் மொட்டையாக பெயர் போடுவதால் யார் இவர் எனற கேள்வி எழும் ஐய்யா தேவர் என்ற பட்டத்தை போடவேண்டாம் மறவர் என்றுசாதியையாவது போடலாமே

    ReplyDelete
  5. VILLAVAR-MEENAVAR AND BANA-MEENA

    VILLAVAR are ancient Kshatriya's of India. The three kingdoms founded by Villavars are Chera Chola, Pandyan kingdoms.

    Villavar aristocracy was called Nadalvar or Nadar.
    Santar Chanar Chandar were the aristocrats and Tax collectors. Panickars trained armies.

    Villavars subgroups were Villavar, Vanavar and Malayar .
    Cheras were supported by Villavar, Malayar and Vanavar.
    Cholas were supported by Vanavar, Villavar and Malayar.
    Pandyas were supported by Villavar, Malayar, Meenavar and Vanavar.
    Ancient Pandya's are often named after the Villavar subgroups. For eg. Sarangadwaja Pandyan from Villavar subclass, Malayadwaja Pandyan from Malayar subclass.

    In Tamilnadu and Kerala they are called Villavar while in Karnataka Andhra they are callled BANAS BHILLAVAS and Northern India they are called Banas or Bhils.

    Villavars seagoing ancient cousins were called MEENAVAR in Tamilnadu. Later MEENAVAR merged with Villavars.

    Villavars and Banas both used Pandya title and Kulasekhara title.
    Villavar aristocrats used Nadalvar title.
    Karnataka Banas (Alupas Kadamba Kingdom Nurumbada Pandya's Uchangi Pandya and Santalige) aristocrats used Nadava, Nadavaru or Nadavara title. Goa Banas used Nador title.

    Santara Pandyas of Karkala who ruled from Pandyanagari were originally from Santalige in Banavasi.
    Santar, Chanar Sannar Chandar Chanda are variants of Santar.

    Meenavar in the northern India are called MEENAS. Meenas are mixed with Bhils forming BHIL MEENAS. Meena kingdoms were called Matsya Kingdom in prehistory. Meenas ruled Rajasthan until 1037 AD.

    MEENAS OF AMBER(Amrapura)
    MEENAS ruled Rajasthan until the rise of Rajputs.
    CHANDA MEENA was the title of Bhil-Meena kings.
    Amer city (Modern Jaipur) was built by King AALAN SINGH CHANDA MEENA who ruled over Khoh Nagoriyan kingdom. Later days Chanda's and Chauhans who ruled over Delhi were closely related. Prithivi raj Chauhan's son was married to Aalan Singh Chanda's daughter.Rajputs themselves thus have some Bana Meena blood. When Rajputs kings were crowned there was a ritual in which the forehead of the future king was smeared with blood drawn from the thumb of a BHIL. It indicates earlier Bhils had been the original kings of Northern India

    Originally Chanda were considered a sub group of Chauhans a title of Banas. Chauhans later joined the Rajputs.

    By 1037 AD Amber kingdom of Chanda rulers was conquered by Kachwaha Rajputs ending Meena Chanda rule.

    Banas were the original Kshatriya's of North while
    Villavars were the Dravida Kshatriya's of the south,
    Both considered Mahabali as ancestor.

    FOREIGN INVADERS
    The factors leading to the decline of Bana's in the North is repeated invasions of foreign tribes such as Scythians (Saka), Parthians Kushanas and Huns merged with indigenous Banas and others to form a new rulers called Rajputs. Hepthalite or white Huns were closely related to early Turks. None of these invaders went back. They came with Hellenistic, Persian religion or Buddhism. But soon they got converted to Hinduism.The Brahmins joined the new invaders and became their priests.

    This led to the decline of Original rulers of North India the Bana, Meena Bhils who could be of Dravidian stock. This also led to the decline of Indo-Aryan tribes such as Yadhava Ikshavaku, Kushwaha, Maurya and Sakhya etc. Ikshavaku migrated to south India to form Andhra Ikshavaku and Western Ganga kingdoms.
    Nagas who had been allies of Indo-Aryans continued migrating to south India.

    DECLINE
    In the South India The Banapperumal-Nair invasion of Kerala in 1120 Ad, Colonization of Kerala by Arabs, Delhi invasion of Pandyan Kingdom,
    Vijayanagara Naickers attack in 1377 and dominance of European colonial rulers from 1498 all contribute to the decline of Villavars.

    ReplyDelete
  6. VILLAVAR AND BANA FLAGS

    VILLAVAR FLAGS
    Villavar clans Villavar, Vanavar and Malayar and their twin clan Meenavar.

    1. Bow and Arrow (Villavar)
    2. Hill (Malayar)
    3. Double fish (Meenavar)
    4. Tiger (Vanavar)

    BANA FLAGS

    Early Banas used Bow and Arrow, Double fish like Villavars.
    But in the laterdays they adopted various flags.such as Bull Crest, Hanuman, Conch and Wheel insignia of their own.

    1. Bull crest
    2 .Hanuman
    3. Conch and Wheel
    4. Eagle
    5. Double fish
    6. Bow and Arrow

    (Bull Crest, Hanuman, Conch and Wheel and Eagle were used only by Banas. Villavar never used it)

    PALLAVA
    Pallava kings belonging to Brahmin Bharadwaja and Parthian ancestry used a LION FLAG. But their army was mostly Banas from Panchala country. So Pallavas used BULL CREST also.

    RAMNAD
    In Ramnad Vanathyrayars (Bana Vanniar)of Ganga kingdom were planted by ChoLas in the 12th century. The Ganga Vanathirayars were also called Gangai Pillai Vanathirayar. The Banas of Ramnad invaded central Kerala Mavelikkara and Kanjirappalli and brought under their control. They named Ramnad as Kerala Simha Valanadu.In the Kanjirappalli Madurai Meenakshi temple many inscriptions left by Vanathirayars, Banas of Ramnad. They called themselves as Samarakolakalan, Mudiyeda Manavalan and also Pillai Kulasekhara Maveli Vanathirayar.

    RAMNAD UNDER PANDYA AND LATER
    Until 1310 AD the Ramnad kings under Pandyan Kings used Villavar flags ie Double Fish, Bow and Arrow Tiger.
    But after the fall of Pandyan kingdom in 1310 AD the Ramnad kings started using their own Bana (Vanathirayar) Flags ie HANUMAN and GARUDA (Vijayanagara Balija) flags.

    ARYACHAKRAVARTHI DYNASTY
    Arya Chakravarthy dynasty established in Srilanka by Kalinga Maga was a Bana(Vanathirayar) ruler closely related to Sethupathi.
    AryaChakravarthy dynasty used Bull Crest and also conch in their coins (Both were Bana emblems). Gunaveera Singar Aryan who invaded India in the fourteenth century minted coins with Bull and Conch insignia.

    BANA KINGDOM
    Bana kingdom of Andhra pradesh used BULL CREST.

    ALUPA DYNASTY
    Alupa was a Bana pandyan kingdom. They used Double fish Crest(Villavar) and also Conch the Bana emblem.

    KADAMBAS
    Kadambas were a Bana Pandyan kingdom. But it was ruled by Brahmins in the middle ages.
    The ancient Kadamba flag was BOW AND ARROW (Villavar) flag. But later they changed it to Bull Crest. Kadambas of Banavasi used LION BULL, HANUMAN, on flag and CONCH and WHEEL on Coins. Lion is for the descendents of Mayurasharma who established a Kadamba dynasty in 345 AD. BULL, HANUMAN, CONCH, WHEEL are Bana emblems.

    HANGAL KADAMBA
    A Bana dynasty used HANUMAN FLAG and CONCH of Bana (Vanathirayar). They also used Lion Flag of Brahmin Kadamba dynasty

    VIJAYANAGARA SANGAMA DYNASTY
    Balija Nayak of Vijayanagara were Banas, ancient cousins and enemies of Villavar people.
    Sangama dynasty used DOUBLE FISH (Villavar) emblem and also HANUMAN Flag and CONCH insignia of Banas.

    VIJAYANAGARA TULUVA DYNASTY
    Tuluva Dynasty two headed EAGLE insignia of Banas.
    As they did not use the Double fish insignia of Alupa it is evident the rulers of Tuluva dynasty was not alupa but Balija Naickers whose flag was Eagle.

    TRAVANCORE KINGS
    Travancore coins displayed the Conch and Wheel insignia of Banas. Travancore dynasty was a branch of Bana Alupa dynasty of Mangalore.

    CONCLUSION
    Bull Crest, Hanuman Flag and Eagle are the primary flags of Bana (Vanathirayar ,Vanniar) Andhra, Orissa and Karnataka. Bull is the insignia was used by North Indian Banas also.
    Because of the common origin of Banas and Villavars Banas used Villavar insignia such as Bow and Arrow and Double fish insignia.

    Alupa dynasty, Sangama dynasty both were Bana kingdoms who used Double fish emblem also

    Banas (Vanathirayar, Balija, Vanniar)destroyed Villavar kingdoms ie Chera Chola Pandyan kingdoms.

    ReplyDelete
  7. வில்லவர் மற்றும் பாணர்

    பாண்டிய என்பது வில்லவர் மற்றும் பாண ஆட்சியாளர்களின பட்டமாகும்.

    இந்தியா முழுவதும் பாணர்கள் அரசாண்டனர். இந்தியாவின் பெரும்பகுதி பாண ஆட்சியாளர்களால் ஆளப்பட்டது. இந்தியா முழுவதும் பாண்பூர் எனப்படும் ஏராளமான இடங்கள் உள்ளன. இவை பண்டைய பாணர்களின் தலைநகரங்கள் ஆகும்.

    பாணர்கள் பாணாசுரா என்றும் அழைக்கப்பட்டனர். கேரளா மற்றும் தமிழ்நாட்டை ஆண்ட வில்லவரின் வடக்கு உறவினர்கள் பாணர்கள் ஆவர். கர்நாடகாவிலும் ஆந்திராவிலும் பாணர்கள் ஆண்டனர்.

    வில்லவர் குலங்கள்

    1. வில்லவர்
    2. மலையர்
    3. வானவர்

    வில்லவரின் கடலோர உறவினர்கள் மீனவர் என்று அழைக்கப்பட்டனர்

    4. மீனவர்

    பண்டைய காலங்களில் இந்த அனைத்து துணைப்பிரிவுகளிலிருந்தும் பாண்டியர்கள் தோன்றினர்.
    அவர்கள் துணை குலங்களின் கொடியையும் பயன்படுத்தினர். எ.கா

    1. வில்லவர் குலத்தைச் சேர்ந்த பாண்டியன் சாரங்கத்வஜ பாண்டியன் என்று அழைக்கப்பட்டார். அவர் ஒரு வில் மற்றும் அம்பு அடையாளமுள்ள கொடியை சுமந்தார்.

    2. மலையர் குலத்தைச் சேர்ந்த பாண்டியன் மலையத்வஜ பாண்டியன் என்று அழைக்கப்பட்டார். அவர் மலை சின்னத்துடன் ஒரு கொடியை ஏந்தினார்.

    3. வானவர் துணைப்பிரிவைச் சேர்ந்த பாண்டியன் ஒரு வில்-அம்பு அல்லது புலி அல்லது மரம் கொடியை ஏந்திச் சென்றார்.

    4. மீனவர் குலத்தைச் சேர்ந்த பாண்டியன் ஒரு மீன் கொடியை ஏந்திச்சென்று தன்னை மீனவன் என்று அழைத்துக் கொண்டார்.

    பிற்காலத்தில் அனைத்து வில்லவர் குலங்களும் ஒன்றிணைந்து நாடாள்வார் குலங்களை உருவாக்கின.

    பண்டைய மீனவர் குலமும் வில்லவர் மற்றும் நாடாள்வார் குலங்களுடன் இணைந்தது.

    பிற்காலத்தில் வடக்கிலிருந்து குடிபெயர்ந்த நாகர்கள் தென் நாடுகளில் மீனவர்களாக மாறினர். அவர் வில்லவர்-மீனவர் குலங்களுடன் இனரீதியாக தொடர்புடையவர் அல்லர்.


    வில்லவர் பட்டங்கள்

    வில்லவர், நாடாள்வார், நாடார், சான்றார், சாணார், சண்ணார், சார்ந்நவர், சான்றகர், சாண்டார் பெரும்பாணர், பணிக்கர், திருப்பார்ப்பு, கவரா (காவுராயர்), இல்லம், கிரியம், கண நாடார், மாற நாடார், நட்டாத்தி, பாண்டியகுல ஷத்திரியர் போன்றவை.

    முக்கியத்துவத்தின் ஒழுங்கு

    1. சேர இராச்சியம்

    வில்லவர்
    மலையர்
    வானவர்
    இயக்கர்

    2. பாண்டியன் பேரரசு

    வில்லவர்
    மீனவர்
    வானவர்
    மலையர்

    3. சோழப் பேரரசு

    வானவர்
    வில்லவர்
    மலையர்


    பாணா மற்றும் மீனா

    வட இந்தியாவில் வில்லவர் பாணா மற்றும் பில் என்று அழைக்கப்பட்டனர். மீனவர், மீனா அல்லது மத்ஸ்யா என்று அழைக்கப்பட்டனர்.

    சிந்து சமவெளி மற்றும் கங்கை சமவெளிகளில் ஆரம்பத்தில் வசித்தவர்கள் பாணா மற்றும் மீனா குலங்கள் ஆவர்.

    பாண்டவர்களுக்குஒரு வருட காலம் அடைக்கலம் கொடுத்த விராட மன்னர் ஒரு மத்ஸ்யா - மீனா ஆட்சியாளர் ஆவார்.

    பாண மன்னர்களுக்கு அசுர அந்தஸ்து இருந்தபோதிலும் அவர்கள் அனைத்து சுயம்வரங்களுக்கும் அழைக்கப்பட்டனர்.

    சோனித்பூரில் தலைநகருடன் அசுரா இராச்சியம் என்று அழைக்கப்பட்ட ஒரு பாண இராச்சியம் பண்டைய காலங்களில் அசாமை ஆட்சி செய்தது.

    இந்தியா முழுவதும் பாணா-மீனா மற்றும் வில்லவர்-மீனவர் இராச்சியங்கள் கி.பி .1500 வரை, நடுக்காலம், முடிவடையும் வரை இருந்தன.

    மஹாபலி

    பாணர் மற்றும் வில்லவர் மன்னர் மகாபாலியை தங்கள் மூதாதையராக கருதினர். மகாபலி பட்டத்துடன் கூடிய ஏராளமான மன்னர்கள் இந்தியாவை ஆண்டனர்.

    வில்லவர்கள் தங்கள் மூதாதையர் மகாபலியை மாவேலி என்று அழைத்தனர்.

    ஓணம் பண்டிகை ஒவ்வொரு ஆண்டும் கேரளாவை ஆண்ட மகாபலி மன்னர் திரும்பி வரும் நாளில் கொண்டாடப்படுகிறது.

    மாவேலிக்கரை, மகாபலிபுரம் ஆகிய இரு இடங்களுக்கும் மகாபலியின் பெயரிடப்பட்டுள்ளன.

    பாண்டியர்களின் பட்டங்களில் ஒன்று மாவேலி. பாண்டியர்களின் எதிராளிகளாகிய பாணர்களும் மாவேலி வாணாதி ராயர் என்று அழைக்கப்பட்டனர்.

    சிநது சமவெளியில்தானவர் தைத்யர்(திதியர்)

    பண்டைய தானவ (தனு=வில்) மற்றும் தைத்ய குலங்கள் சிந்து சமவெளியிலுள்ள பாணர்களின் துணைப்பிரிவுகளாக இருந்திருக்கலாம். தைத்யரின் மன்னர் மகாபலி என்று அழைக்கப்பட்டார்.

    இந்தியாவில் முதல் அணைகள், ஏறத்தாழ நான்காயிரம் ஆண்டுகளுக்கு முன்பு சிந்து நதியில் பாண குலத்தினரால் கட்டப்பட்டன.

    ஹிரண்யகர்பா சடங்கு

    வில்லவர்கள் மற்றும் பாணர் இருவரும் ஹிரண்யகர்பா விழாவை நிகழ்த்தினர். ஹிரண்யகர்பா சடங்கி்ல் பாண்டிய மன்னர் ஹிரண்ய மன்னரின் தங்க வயிற்றில் இருந்து வெளிவருவதை உருவகப்படுத்தினார்.
    ஹிரண்யகசிபு மகாபலியின் மூதாதையர் ஆவார்.

    ReplyDelete
  8. வில்லவர் பாணர்

    நாகர்களுக்கு எதிராக போர்

    கலித்தொகை என்ற ஒரு பண்டைய தமிழ் இலக்கியம் நாகர்களுக்கும் வில்லவர் -மீனவர்களின் ஒருங்கிணைந்த படைகளுக்கும் இடையே நடந்த ஒரு பெரிய போரை விவரிக்கிறது. அந்தப் போரில் வில்லவர்-மீனவர் தோற்கடிக்கப்பட்டு நாகர்கள் மத்திய இந்தியாவை ஆக்கிரமித்தனர்.


    நாகர்களின் தெற்கு நோக்கி இடம்பெயர்வு

    நாகர்களின் பல்வேறு குலங்கள் தென்னிந்தியா மற்றும் ஸ்ரீலங்காவுக்கு குறிப்பாக கடலோர பகுதிகளுக்கு குடிபெயர்ந்தனர்.

    1. வருணகுலத்தோர்
    2. குகன்குலத்தோர்
    3. கவுரவகுலத்தோர்
    4. பரதவர்
    5. களப்பிரர்கள்
    6. அஹிச்சத்ரம் நாகர்கள்

    இந்த நாகர்கள் வில்லவர்களின் முக்கிய எதிரிகள் ஆவர். நாகர்கள் டெல்லி சுல்தானேட், விஜயநகர நாயக்கர்கள் மற்றும் ஐரோப்பியர்கள் காலனித்துவ ஆட்சியாளர்களுடன் கூடி பக்கபலமாக இருந்து வில்லவர்களை எதிர்த்தனர், இது வில்லவர் வீழ்ச்சிக்கு வழிவகுத்தது.

    கர்நாடகாவின் பாணர்களின் பகை

    பொதுவான தோற்றம் இருந்தபோதிலும் கர்நாடகாவின் பாணர்கள் வில்லவர்களுக்கு எதிரிகளாயிருந்தனர். கி.பி 1120 இல் கேரளாவை துளுநாடு ஆளுப அரசு பாண்டியன் இராச்சியத்தைச் சேர்ந்த பாணப்பெருமாள் அராபியர்களின் உதவியுடன் ஆக்கிரமித்தார்.

    கி.பி 1377 இல் தெலுங்கு பலிஜா நாயக்கர்கள் தமிழ்நாட்டை ஆக்கிரமித்தனர். வில்லவரின் சேர சோழ பாண்டியன் இராச்சியங்கள் விஜயநகர சாம்ராஜ்யத்தின் பலிஜா நாயக்கர்களால் (பாணாஜிகா, ஐந்நூற்றுவர் வளஞ்சியர் என்னும் மகாபலி பாணரின் சந்ததியினர்) அழிக்கப்பட்டன.

    வில்லவர்களின் முடிவு

    1310 இல் மாலிக் கபூரின் படையெடுப்பு பாண்டிய வம்சத்தின் தோல்விக்கு வழிவகுத்தது. வில்லவர்கள் படுகொலை செய்யப்பட்டனர், மேலும் மூன்று தமிழ் ராஜ்யங்களும் முடிவுக்கு வந்தன.

    கர்நாடகாவின் பாண்டியன் ராஜ்யங்கள்

    கர்நாடகாவில் பல பாணப்பாண்டியன் ராஜ்யங்கள் இருந்தன

    1. ஆலுபா பாண்டியன் இராச்சியம்
    2. உச்சாங்கி பாண்டியன் இராச்சியம்
    3. சான்றாரா பாண்டியன் இராச்சியம்
    4. நூறும்பாடா பாண்டியன் இராச்சியம்.

    கர்நாடக பாண்டியர்கள் குலசேகர பட்டத்தையும் பயன்படுத்தினர். நாடாவா, நாடாவரு, நாடோர், பில்லவா, சான்றாரா பட்டங்களையும் கொண்டவர்கள்.

    ஆந்திரபிரதேச பாணர்கள்

    ஆந்திராவின் பாண ராஜ்யங்கள்

    1. பாண இராச்சியம்
    2. விஜயநகர இராச்சியம்.

    பலிஜா, வாணாதிராஜா, வாணாதிராயர், வன்னியர், கவரா, சமரகோலாகலன் என்பவை வடுக பாணர்களின் பட்டங்களாகும்.

    பாண வம்சத்தின் கொடிகள்

    முற்காலம்
    1. இரட்டை மீன்
    2. வில்-அம்பு

    பிற்காலம்
    1. காளைக்கொடி
    2. வானரக்கொடி
    3. சங்கு
    4. சக்கரம்
    5. கழுகு

    ReplyDelete
  9. PANDALAM PANDYAN AND NAMBUTHIRI DYNASTY, CHEERAPPANCHIRIA PANICKER AND MALA ARAYAR

    Kerala had many Pandyan principalities(குறுநிலநாடு) in the Central Kerala from ancient times. Plini the Elder who visited Keralain the first century AD described the Purakkad and Nelkinda (Niranom) were under the Pandions of Modura.


    Pandian Principalities

    1. Maranadu Kollam
    2. Pandalam
    3. Ambalapuzha-Purakkad
    4. Niranam-Kottayam
    5. Alangadu

    In the middle ages the Pandyan rule extended to Mavelikkara, Kanjirappalli and this province was called Keralasimha Valanadu. This area became Pandalam kingdom later.

    PANDYA DYNASTY
    Pandya dynasty was a Dravidian Tamil dynasty founded by Villavar and Meenavar clans.

    VILLAVAR AND PANICKAR
    Each of these kingdoms were supported by Villavar warriors and Panickers, the martial art trainers. Panickars were of the Tamil Villavar stock. But after the fall of Pandyan dynasty in 1335 AD they joined Ezhavas. Panickars like Cheerappanchira Panickers from Muhamma in Cherthala served Pandyans of Pandalam.

    Mala Araiyar or Kanikkarar also supported the Pandyans of Pandalam. Malayar were a major clan under Cheras. But after the Tulu rule was established jungle dwellers like Malayar population declined. This is because the new Tulu rulers occupied their lands.

    The Villavar subgroups were

    1. Villavar
    2. Malayar
    3. Vanavar

    Seagoing cousins of Villavar
    1. Meenavar

    Srilankan supporting clan
    1. Eiyakkar

    The Malayar were a powerful tribe under the Cheras. Perumal Thirumozhi (800 AD) mentioned Malayars supporting Chera dynasty. Early Pandyan kingdoms as well as Chera kingdom were associated with these subclans of Villavars.

    After the invasion of Malik Kafurin 1310 AD all the Three Tamil dynasties came to an end. By 1335 when the Madurai Sultanate was formed Kerala came under Tulu dynasties of Samantha Kshatriyas, Tuluva Brahmin Nambuthiris and Nairs. They had Ahichatram Origins.They were migrants from coastal Karnataka to Kannur in 1120 AD with Arab help.

    PANDYAN MIGRATION

    After Malik Kafurs attack 1310 Villavar Tamil Chera and Pandyan dynasties struggled under the Tulu rule for another 350 years before their territories were completely taken over by Nambuthiris and Samanthas. After the Malik Kafurs invasion (1310 AD) and during Thirumala Naickans rule various Pandyan clans and Chera clans were forced to leave their homeland. Many went to Srilanka.

    Some of the Pandyan clans came to Cental Kerala where Pandyans were present already. The new arrivals who came during the Thirumala Naickars period(A.D 1623–1659 AD) settled in Pandalam and Poonjar in a country ruled by Tulu Matriarchal rulers.

    END OF PANDYAN DYNASTY

    Soon all the Pandyan territories were occupied by Nambuthiris who started pretending as Pandyas.

    Alangadu-Manjapra Panickar kingdom was given to Kaimal-Nairs. Ambalapuzha was taken over by Nambuthiris who called themselves Deva Narayananmar. Poonjar Pandyan kingdom was taken over by a Nambuthiri family from Thrissur called Sarkara Kovilaham. Sarkara Pandyans used the title 'Pandymandalam Udaiya Kulasekhara Perumal'.

    Tamil speaking Pandyan dynasties became extinct around 1700 AD. Only Nambuthiri dynasties using Pandyan name existed. The Pandyan, Panickar and Malayar history itself has been stolen from them.

    ReplyDelete
  10. MALA ARAIYAR CHEERAPPANCHIRA PANICKER

    ______________________________________________


    PANDALAM DYNASTY (903 AD to 1820 AD)
    (Wrong information given in Wikipedia)

    ______________________________________________

    Pandalam dynasty a royal dynasty emerged from a branch of Pandya kingdom.They came to Kerala fearing the assault of a ruler. In Kerala they were given land and status by Kaipuzha Thampan (Kunjunni Varma Thampan of Nilambur Kovilakam a landlord who lived in Amanthur Palace at Kaipuzha from Kottayam Kerala. (Wikipedia)

    (KAIPUZHA THAMPAN WAS CONTEMPORARY OF TRAVANCORE (1740 TO 1947 AD) NILAMBUR KINGS WERE MATRIARCHAL WHO APPEARED ONLY AFTER 1335 AD)

    Pandalam is part of Pathanamthitta, Kerala, India.

    EARLY HISTORY

    The Pandya Kingdom of Tamilakam was once attacked by Malik Kafur, the commander-in-chief of Alauddin Khalji of Khalji dynasty.

    (1310 AD ATTACK OF MALIK KAFUR)

    Upon the failure of Pandiya rajas, two branches of this dynasty fled towards west (Kerala) to secure themselves from the attacks. One branch proceeded via the Western Ghats mountainous regions and settled in POONJAR in Kottayam and established the Poonjar kingdom. The other branch (Chembazhannur) wandered through several places ghats and facing much difficulty finally settled in Pandalam.The fleeing Chembazhannur branch at first settled in VALLIYUR  (near Tirunelveli) and enjoyed a privileged position in the society. Later due to the threats of invasion, the royal family shifted to Tenkasi. (Wikipedia)

    THIRUMALAI SAVURI NAYUNU AYYALUGARU NAIDU, a famed ruler of Madurai wished to see his daughter's marriage with a prince of CHEMBAZHANNUR family.(Wikipedia)

    (THIRUMALAI NAICKER (A.D 1623–1659)

    But upon the rejection of marriage proposal, Nayak became an enemy of Pandiyas. He made huge damages in Tenkasi with his strong MARAVAPPADA (army). Knowing that they couldn't continue a peaceful life in Tenkasi, the family moved to a place named Elathoor maniyam and procured the mountainous regions near PULIYANKUDI. But Nayak continued to torture the royal family which forced them to proceed towards west (Kerala) via places such as Achankovil, Aryankavu, Kulathupuzha and settled in Konni by c. 79 ME, which was according to the Copper deed issued by the Venad raja. (Wikipedia)

    (TIME TRAVEL. CHASED BY THIRUMALAI NAICKER (A.D 1623–1659) THE PANDYANS SETTLED AT KONNI AT 79 ME (904 AD)

    The family constructed a shrine for lord Shiva in Konni (Muringamangalam Sreemahadevar Temple) for their daily worships. This temple is one of the most noted contributions of Chembazhanuur family in Kerala.  A number of Mutts, Manas and Koyikkalls were also constructed by the family. The local people fed up with the activities of thieves accepted the family as the ruling class which was named as Chembazhanji kovilakom. Attacks on Travancore by Cholas forced the family to flee Konni and then to settle down in Pandalam which became their permanent capital.(Wikipedia)

    (RAJENDRA CHOLA I CONQUERED KERALA IN 1018 AD WHEN PANDYANS SETTLED AT PANDALAM )

    A full-fledged kingdom was established by around c. 370 ME (1194 CE) by obtaining the land from Kunjunni Varma Thampan (Kaipuzha Thampan) of Amanthur Kovilakam at Kaipuzha and the local ruler and landlord of the region.(Wikipedia)

    (VENAD WERE UNDER TAMIL CHERAI RULERS BETWEEN 1102 AD TO 1335 AD WHO RULED ALL KERALATULU RULERS LIKE KUNJUNNI VARMA THAMPAN DID NOT EXIST IN 1194 AD IN SOUTHERN KERALA)

    The Venad ruler also played a great role in the establishment of this kingdom. People enjoyed a peaceful atmosphere and ideal life under the Pandalam rulers.As of the Travancore state manual, Pandalam kingdom kept friendly relations with the rajas of Travancore. Relation between Kaipuzha Thampan and Maharaja of Travancore was extremely cordial.(Wikipedia)

    (THE KAIPUZHA THAMPAN AND TRAVANCORE (1740 AD TO 1947 AD WERE CONTEMPORARIES. SAME KAIPUZHA THAMPAN SOLD LAND TO PANDYA IN 904 AD)

    ReplyDelete
  11. MALA ARAIYAR AND CHEERAPANCHIRA PANICKAR

    Pandhalam Raja established a good relation with Maharaj of Travancore through Kunjunni Varma Thampan who was the close friend, advisory of Maharaja of Travancore.The territories of Pandalam kingdom extended to an area of 1,000 square miles (2,600 km2) which covered the parts of Konni, Achankovil, Tenkasi and the forest regions of Sabarimala, the abode of Ayyayppa. (Wikipedia)


    (2600 SQ KILOMETRES=650,000 ACRES. THE LARGE SCALE OCCUPATION OF MALAYAR LANDS LED TO THEIR EXTINCTION)

    During 345 ME, Aadhichavarman a Venad ruler had given a sizable portion of land to this kingdom. 

    (AT 1170 AD (345 ME) VIRA ADITYA VARMA (1167 AD TO 1173 AD WAS THE KING OF VENAD)

    Marthanda Varma, the famed Venad ruler and establisher of Travancore kingdom (925 ME) was named for his annexation policies. But on his conquests in Central Travancore, Pandalam was left independent and wasn't annexed to his domain. This was primarily due to cordial relations that Travancore had with Pandalam and of the assistance by the royal family in the Kayamkulam conquest of Varma. Pandalam was forced to give a big amount of Rs.2,20,001 to Travancore government towards the cost of wars after Tippus conquest in Malabar coast during 965 ME. The amount was paid in various installments. During 969 ME, the income from Sabarimala temple was used to pay as installments by a ruler of Pandalam. (Wikipedia)

    (TIPPU INVADED KERALA IN 1785 AD)

    By 995 ME, the raja of Travancore made an agreement with the Pandalam king assuring that they would support every member of the royal family if they were allowed to collect revenue from Pandalam. Upon the acceptance of this offer, the kingdom of Pandalam was merged with Travancore and a monthly pension was issued for each royal family member. The administrative rights of temples including Sabarimala within the premises of kingdom was transferred to the Travancore government and later to Travancore devaswom board. Before the formation of Pathanamthitta district, Pandalam was a part of the Mavelikkara taluk of Alappuzha district.(Wikipedia)

    LEGEND ABOUT THE RELATIONSHIP WITH AYYAPPA

    It is believed that the royal family of Pandalam belonged to the BHARGAVA  GOTRA  while other royal families in Kerala were included in the VISWAMITRA GOTRA. (Wikipedia)

    (BHARGAVA GOTRA AND VISWAMITRA GOTRAS WERE NAMBUTHIRI GOTRAS. PANDYANS NEVER BELONGED TO THESE GOTRAS)

    The kingdom is famed for its kinship with Ayyappa, the son of Harihara (the fusion of Shiva and Vishnu). Raja Rajasekhara, a king of this dynasty during his hunting expedition heard the crying of a baby near the banks of Pamba. The raja found a glorious looking infant wearing a bead in his neck and surrounded by a halo. The childless raja was doubted whether to take the child with him. But Sage Agastya arrived there and cleared his doubts by telling him that the child is a boon from the Gods and advised him to accept him. He was named Manikanta (Mani means bead and Kanta being the neck).(Wikipedia)

    (MALA ARAYARS CLAIM THAT MANIKANDAN WAS THE SON OF KARIMALA ARAYAN KANDAN AND HIS WIFE KARUTHAMMA. TILL 1904 SABARIMALA TEMPLE WAS MAINTAINED BY MALA ARAIYARS)

    ReplyDelete
  12. MALA ARAIYAR AND CHEERAPANCHIRA PANICKAR

    He was given proper education in gurukulam Later Rani gave birth to a son but raja considered Manikanta as his elder son and decided to crown him as Yuvaraja of Pandalam. Manikanta was not willing to take up the throne as he was destined to crush evil. A greedy minister in the court misled the rani of the palace and partake in his scheme against Manikanta. Following the words of the minister, the rani pretended to be affected by a severe stomachache. The bribed royal physician prescribed the milk of Tiger as the only cure for this ache. The king was quite sure that none of the royal servants could complete the mission of obtaining milk from a tiger, but Manikanta agreed to go deep into the forests to fetch it. In the forests, Manikanta would come to fight and vanquish the demoness Mahishi. On the very next day, he arrived at the palace riding a tiger followed by a group of cubs. Realizing that Manikanta was not an ordinary being, the members of the palace began praising him by calling him Ayyane and Appane, from which the name "Ayyappa" originated. (Wikipedia)

    (CHEEERAPPANCHIRA PANICKARS CLAIM THAT AYYAPPAN WAS THE SON OF PANDYAN PRINCESS MAYA AND HER HUSBAND CHEERAPPANCHIRA PANICKARS NEPHEW. MALIKAPURATHAMMA WAS CHEERAPPANCHIRA PANICKARS DAUGHTER LALITHA. IN LOCAL LEGENDS AYYAPPAN IS CONSIDERED AS AN INCARNATION OF MANIKANDAN (1623 AD)

    As his mission of slaying the demoness Mahishi was fulfilled, Manikanta determined that he should leave the palace, not before instructing the raja to construct a shrine at Sabarimala where he would be presiding to bless thousands of devotees. He blessed everyone who assembled there once this was done and vanished forever.

    പാണ്ഡ്യേശ വംശതിലകം
    കേരള കേളിവിഗ്രഹം
    ആർത്തത്രാണപരം ദേവം
    ശാസ്താരം പ്രണമാമ്യഹം

    (பாண்ட்யேஶ வம்ஶதிலகம்
    கேரள கேளிவிக்ரஹம்
    ஆர்த்தத்ராணபரம் தேவம்
    ஶாஸ்தாரம் ப்ரணமாம்யஹம்)

    The above verses show the relationship of Lord Ayyappa with the Pandiya kingdom. He is often depicted as the Thilak (a mark on the forehead) of the Pandiya vamsa and the beloved deity of Kerala nadu.(Wikipedia)

    CUSTOMS AND BELIEFS IN THE PALACE

    The palace itself keeps a number of varied customs and beliefs as sacred. The royal family had the privileges to perform various ritual practices at Valiyakoikkal and Sabarimala temples. Devotees often visits the raja to obtain the blessings in the form of Vibhuti (sacred ash).(Wikipedia)

    SOME IMPORTANT CUSTOMS

    The representative of the Valiya Thampuran has the privilege of being the last to pray at the Sabarimala shrine on Makaravilakku dayThe male children (before upanayana) and female members (age 10-50) are not allowed to undertake the holy pilgrimage.

    (ONLY AFTER UPANAYANA- POONOOL CEREMONY THE PANDHALAM PRINCES ARE ALLOWED PILGRIMAGE)

    The royal members need not carry the Irumudikettu (travel kit) along with them on the Sabarimala pilgrimage.The Valiyakoikkal temple will be closed for 12 days upon the demise of any family member of the Palace.

    ReplyDelete
  13. MALA ARAIYAR AND CHEERAPPANCHIRA PANICKAR

    ________________________________

    WHO SAVED THE PANDYAN PRINCESS?

    Thirumala Naickar(1623 AD to 1659 AD) sent a Marava army against Kerala Pandyans under Udayanan who was a robber. Udayanan built a fort at Karimala near Munnar. Udayanan kidnapped Pandiyan princess Mayadevi.

    1. Manikandan belonging to Mala Arayar defeated Udayanan with the help Pandipada, Alangattupada, Ambalapuzhapada, Cheerappanchirapada, Mallan, Villan,Valyakadutha, Kochukaditha,Vavar, Nasranis including Arthungal Veluthachan (Jacomo Fenicio, an Italian Jesuit) a Latin Catholic trained in Cheerapanchira Kalari etc

    2. Pandiyan princess was rescued by the Pandyan king with the help of Cheerappanchira Panickar family. After the rescue Maya was sent to Cheerappanchira Tharavad for safety. Eventually she was married by the nephew of Cheerappanchira Panickar. Her son was Ayyappan. Later Cheerappanchira Panickars daughter Lalitha was known as Malihappurathamma.

    3. In 1960s a new history appeared that Udayanan destroyed Sabarimala temple and killed an Embirandiri, Tulu Brahmin from Malabar who was the Melshanthi. Melshanthis son Jayanthan Nambudiri defeated Udayanan and rescued Pandiyan Princess Mayadevi and married her. His son was known as Aryan Kerala Varman or Lord Ayyappan.(Brahmin priests were appointed only after 1904 AD)

    THIRUMALA NAICKERS ATTACK

    Thirumala Naicker sent a Maravappada under a robber called Udayanan, around 1623 AD. He occupied Karimala and built a fort there. After seventeen years Pandalam Pandyans defeated him with the help of Panickers from Cheerappanchira (Cherthala), Ambalappuzha(Cherthala), Alangadu(Aluva), Mala Arayars from Pathanamthitta, Idukki and Kollam, Latin Catholics from Arthungal including Veluthachan ( Jacomo Fenicio, an Italian Jesuit) and Vavar from Chandanapally joined hands and defeated Udayanan and the Marava army sent by Thirumalai Naicker around 1640 AD.

    This is the reason reason why Sabarimala devotees visit both St.Sebastian Church, Arthungal and Vavar Mosque at Erumely. But around 1700s the Pandyan kingdom itself fell in the hands of Nambuthiris who claim to be Pandyans now.

    ReplyDelete
  14. MALA ARAIYAR AND CHEERAPPANCHIRA PANICKAR

    ________________________________________________

    AYYAPPAN PATTU

    നീ പോകുന്നതു പരരാജ്യത്തിന്
    ഏവരുമേ ഒരുതുണ കൂടാതെ
    പോവരുതേ മകനേ പരരാജ്യത്ത്
    നാരികൾ പിള്ളേർ നായന്മാരും
    ഈഴക്കുടികളുമൊക്കെ വിലക്കി”
    (അയ്യപ്പൻ പാട്ട്)

    நீ போகுன்னது பரராஜ்யத்தினு
    ஏவருமே ஒருதுண கூடாதெ
    போவருதே மகனே பரராஜ்யத்து
    நாரிகள் பிள்ளேர் நாயன்மாரும்
    ஈழக்குட்டிகளுமொக்கெ விலக்கி
    (அய்யப்பன் பாட்டு)

    ഇനിയാരേപോയ് സേവിക്കേണ്ടു
    ഈഴപെരുമാളെ സേവിക്കാം
    ഈഴലെനിക്കു വരുത്തുവതിനെ
    ചോഴപെരുമാളെ സേവിക്കാം
    (അയ്യപ്പൻ പാട്ട്)

    இனியாரேபோய் ஸேவிக்கேண்டு
    ஈழப்பெருமாளெ ஸேவிக்காம்
    ஈழலெனிக்கு வருத்துவதினெ
    சோழப்பெருமாளெ ஸேவிக்காம்
    (அய்யப்பன் பாட்டு)

    THE HISTORY OF PANDYAN DYNASTY, MALAIARAIYAR AND CHEERAPPANCHIRA PANICKER ARE STOLEN.
    ______________________________________________

    മലഅരയനും ശ്രീ അയ്യപ്പനും, കണ്ണാട്, അരണ്യദീപം പബ്ലിക്കേഷൻസ്, 2006

    സമ്പൂർണ അയ്യപ്പചരിത്രം, കെ.എൻ. പ്രഭാകരൻ കണ്ണാട്, അരണ്യദീപം പബ്ലിക്കേഷൻസ്.ചരിത്രവും ആധുനികതയും,

    ടി ടി ശ്രീകുമാർ (2001), കറന്റ് ബുക്‌സ്, കോട്ടയം.

    ________________________________________________

    MALAI ARAIYAR AND CHEERAPANCHIRA PANICKAR

    https://boolokam.com/mb-manoj-write-about-history-of-sabarimala/251235

    ________________________________________________

    MALAI ARAIYAR AND CHEERAPPANCHIRA PANICKAR

    https://navamalayali.com/2018/12/08/sabarimala-mala-araya-mb-manoj/?fb_comment_id=2055510197839400_2056831874373899

    ________________________________________________

    MALA ARAIYAR

    https://www.google.com/amp/s/www.thenewsminute.com/article/sabarimala-belonged-us-kerala-s-mala-araya-tribe-challenge-thantri-family-91167%3famp

    ________________________________________________

    ARTHUNGAL VELUTHACHAN A LATIN CATHOLIC

    https://alangadyogamtrust.com/alangad-yogam/

    ________________________________________________

    SABARIMALA DEVOTEES VISIT ARTHUNGAL PALLI. St. SEBASTIAN, BELIEVED TO BE THE BROTHER OF LORD AYYAPPA.

    https://www.google.com/amp/s/theprint.in/pageturner/excerpt/why-sabarimala-devotees-go-to-this-16th-century-church-pray-to-saint-sebastian/262394/%3famp

    ReplyDelete
  15. மேலே கொடுக்கப்பட்டவை திருமலை நாயக்கருக்கு எதிரான கடைசி பாண்டியர்களின் போராட்டம் ஆகும். சில பாண்டிய குலங்கள் பந்தளம் மற்றும் பூஞ்சாரில் குடியேறினர்.திருமலை நாயக்கர் ஒரு கொள்ளைக்காரனாக இருந்த உதயணனிவன் கீழ் ஒரு மறவப்படையை அனுப்பினார்,
    மறவப்படை மூணார் அருகே கரிமலையை கைப்பற்றி 1623 இல் அங்கே ஒரு கோட்டை கட்டினர்.
    பாண்டியன் மன்னர் மலை அரையர், சீரப்பஞ்சிற பணிக்கர், ஆர்துங்கல் வெளுத்தச்சன் என்ற ஒரு லத்தீன் கத்தோலிக்கர் மற்றும் வாவர் என்ற ஒரு இஸ்லாமியர் என்பவர்கள் துணையுடன் 1640 ல் மறவ தலைவர் உதயணனை தோற்கடித்து கொன்றார்.

    ஆனால் பந்தளம் பூஞ்ஞார் இராச்சியங்கள் 1700 இல் நம்பூதிரிகளின் கைகளில் விழுந்தன.

    நம்பூதிரிகள் பாண்டிய பட்டத்தை பயன்படுத்தி தாம் பாண்டியர்கள் என்று பாசாங்கு செய்கிறார்கள்.

    பந்தளத்தைச் சேர்ந்த நம்பூதிரிகள் தாங்கள் பார்கவ குலத்தைச் சேர்ந்தவர்கள் என்றும் கூறுகின்றனர். பார்கவ குலம் நம்பூதிரிகளின் குலம் ஆகும்.


    ReplyDelete
  16. ARTHUNKAL VELUTHACHAN AND LORD AYYAPPAN

    ARTHUNKAL CHURCH

    St. Andrew's Basilica, Arthunkal is situated at Arthunkal, Cherthala in Kerala at a seashore, facing Arabian sea. Arthunkal Church was built in the Portuguese period in the early sixteenth century. It was rebuilt in 1584 by an Italian Jesuit priest called Vicar Jacomo Fenicio. Devotees called him "Arthunkal Veluthachan".

    Rev. Fr. Giacomo Fenicio (1558 AD - 1632 AD), was the first european missionary to study Hinduism to write articles and books about Hinduism in Latin. He was also interested in Hindu culture and Kalarippayattu which he learned from Cheerappanchira Panickers.

    ARTHUNKAL VELUTHACHAN

    When the Arthunkal Veluthachan was Vicar of the Arthunkal church the Latin Catholics of Cherthala also joined the war against Udayanan. Arthunkal Vezhuthachan is also famed to have been trained in the famed Cheerappanchira Kalari in Muhamma.

    Arthunkal Veluthachan and his Latin Catholics were believed to be friends and supporters of Lord Ayyappan. But as the events happened in the Thirumala Naickers period between 1623 to 1659 AD, Arthunkal Veluthachan could have been quite elderly. Arthunkal Veluthachan expired in 1632 AD.

    But legends say that Ayyappa Swamy accompanied by Arthungal Velutha in the presence of the chieftain of Alangad , Njalur Kartha, Kampilly Panikkar and Mullappilly Nair, addressed the Alangad warriors at the banks of Periar in Aluva.

    Kampilly Panicker was the first person to chant 'Saranam Ayyappa" while ascending the hilly terrain at Erumely. He also was the first Velichappadu or Oracle. Kampilly is a place close to Alangadu, west of Paroorkavala in Aluva.

    Lord Ayyappan was an adult during the life time of Arthungal Veluthachan who died in 1632 AD. So the war with Udayanan could have happened before 1632 AD.

    ST.SEBASTIANS STATUE

    When St.Sebastians statue was installed in 1747 AD many local devotees started calling the idol Veluthachan too.

    PANDIAN EXILE

    It is generally believed that during the rule Thirumala Naicker (1723 to 1759 AD) came to power he exiled all the Pandyan families from Madurai. Some settled at Kallidaikurichi and Ambasamudram in the Venad. There was a belief that the foreheads of the Pandyan princes were marked with Vermilion before their banishment.

    But the Pandyan families settled down at Poonjar and Pandalam could have migrated earlier around 1600 AD. It is because Ayyappan born to Pandyan princess Mayadevi, was an adult during the life time of Arthungal Veluthachan (1632) Pandyan migration to Pandalam could have occurred around 1600 AD.

    PANICKARS

    The Panickars were martial art trainers who trained soldiers for war. Each Panickar maintained a small army with which they supported Chera and related Pandyan dynasties. Panickars were subgroups of Tamil Villavar people. But after the invasion of Malik Kafur in 1310 AD, and the defeat of Pandyan dynasty Tulu matriarchal kingdoms had been established in Kerala in 1335 AD.

    After that Kerala was ruled by Samantha Kshatriyas, Tuluva Brahmin Nambudiris and Nairs. In this period many Panickers left Kerala. Some went to Srilanka. Some joined Ezhavas while others joined the Portuguese army and later to Syrian Christians. Laterdays Panickar title was also given to Nairs.

    CHEERAPPANCHIRA PANICKAR

    In Muhamma in Cherthala, the Cheerappanchira Kalari was situated. Cheerappanchira Panickars were Ezhavas. In this Cheerappanchira Kalari Jesuit priest Fr. Jacomo Fenicio, Arthunkal Veluthachan was trained in Kalaripayattu. Arthunkal Church was about ten kilometre away from Cherappanchira Kalari.

    ReplyDelete
  17. ARTHUNKAL VELUTHACHAN AND LORD AYYAPPAN

    PANDYAN TERRITORIES

    Though the country was ruled by Matriarchal Tulu rulers many Panickars from Alangad, Ambalapuzha and along the banks of Periar were still loyal to Pandyans of Pandalam. Pandyans existed in central Kerala in Pandalam, Mavelikkara and Kanjirappally area and were known as Keralasingha Valanadu in the Pandian records.

    NAICKER ATTACK

    Thirumala Naickar sent a Marava chiftain called Udayanan who was a robber with a Maravappada to Kerala sometime between 1623 to 1630 AD. Udayanan built a fort in Karimala near munnar. Udayanan started pillaging the nearby places. Udayanan kidnapped the Pandyan princess Mayadevi. She was rescued. But only after many years Udayanan was defeated and killed. The fear Naickars resulted in the unification of people of diverse origins against Udayanan.

    RESCUE OF PANDYAN PRINCESS

    Pandyan king with the help of Cheerappanchira Panickar rescued his sister but sent her to stay at Cheerappanchira.

    One view was that Pandyan princess was married to Cheerappanchira Panickars nephew. And the son born to them was Ayyappan.

    The Alangad Yogam which was also a Panicker Kalary also considered as Pithrustanam, Fathers place of Lord Ayyappa.

    SYNCRETIC FAITH

    But in that era when Ayyappan was quite young people started to believe that Ayyappan and St.Sebastian were brothers.

    Sebastian was a Roman officer, a captain of the Praetorian Guards who embraced Christianity insulted Roman Emperor Diocletian (284 to 305 AD) by ridiculing him leading to his execution by shooting arrows on him.

    St.Sebastian became a popular deity to all Catholics. In Arthunkal Church a statue of St.Sebastian sculptured in Milan, was installed in 1647 AD. In the Portuguese era Jesuit priests did not reject the local Hindu and Dravidian customs. Christian Churches also had Bronze flag poles on which flags were hoisted. In the St.Sebastian churches many wait for the appearance of two white hawks flying over the church during the annual festival even today.

    AYYAPAN DEVOTEES

    Many Ayyappan devotees visit Arthunkal Basilica as part of the pilgrimage each year. The reason said to be Lord Ayyappa used to be very friendly with St.Sebastian. Since they were so close they were considered to be brothers.

    The Sabarimala pilgrims offer prayers at the Arthungal church. They remove the sacred chain Mala called Mudra worn around the neck of pilgrims. The pilgrims also take a ritual bath in one of the two ponds near the church.

    ReplyDelete
  18. ARTHUNKAL VELUTHACHAN AND LORD AYYAPPAN

    RELIGEOUS HARMONY

    The religeous and ethnic harmony established by Ayyappan enabled worship in Arthunkal Church as well as Vavar palli. Mala Arayar, Panickkars, Latin Catholics and Muslims all supported Ayyappan and were treated with respect.

    The Pandyan dynasty probably ended by 1700 AD. Pandian land was taken over by Nambuthiris who pretend to be Pandyans and use a title Raja.

    VAVAR PALLI

    Erumeli Nainar Juma Masjid in Kerala’s Kottayam district is regularly visited by Lord Ayyappa pilgrims. This mosque is considered to be the mosque of Vavar. They dont enter the prayer hall of the Mosque but circumambulate the mosque and space provided for resting. The pilgrims are allowed to break coconut and pray here and put Kanika, offerings.

    There is another place of worship in Sabarimala called Vavarnada where there is no statue of Vavar but a carved granite slab. A Muslim priest is there. Here also Ayappa devotees pray.

    MALA ARAYAR

    Mala Araiyar could be connected to Malaiyar tribe one of the three major Villavar tribes which supported Chera Dynasty. The Mala Arayar who had been the main supporters of Lord Ayyappan continued to be the priests and owners of the Lord Ayyappan temple until 1904 AD.

    This is one of the reason for the survival of the syncretic faith and religeous tolerance to twentieth century.

    Mala Arayars were evicted from their lands by the Pandalam kings in the 1800s. Mala Araiyars were evicted from Sabarimala and seventeen hills around Sabarimala.

    Mala Arayars were forced to carry Cardamom from hills to plains without wages. In 1856 AD Mala Arayars attacked the government officials who forced them.

    MALA ARAIYAR CONVERSION TO CHRISTIANITY

    The harassment of Mala Arayars led to their religeous conversion to Christianity in the nineteenth century. About half of Mala Arayars converted to Christianity.

    CMS Missionary Fr. Henry Baker worked among them between 1840 to 1862 AD. Fr.Henry Baker wrote a book called Hill Arrians of Travancore.

    In 1879 there were about 2000 christian converts. British missionary Samuel Mateer who visited them in 1883 mentions that the Mala Araiyar resided in the western slopes of the highrange mountains. Their villages consist of houses scattered all over the steep hill slides in his book Native Life in Travancore.

    DRAVIDIAN STYLE WORSHIP

    Mala Arayar priests conducted Dravidiyan style worship until 1904 AD. Their main form of worship was abulation with honey and abulation with ghee. Until recently the "Thenabhishekam" worship of Mala Araiyars was allowed. Before decades the Thantris denied this form of worship.

    In 1904 Travancore king appointed a family of priests from Andhrapradesh who settled down at Chengannoor. This family called Thazhamon family of Thantris have been having hereditary rights to be priests at Sabarimala since 1904 AD.

    FIRE ACCIDENT

    In 1950 a large fire accident damaged the Sabarimala temple. The idol itself was damaged

    NEW AYYAPAN IDOL

    P. T. Rajan alias Sir Ponnambala Thiaga Rajan who was the Chief minister of Madras presidency in 1936 and also the last Prsident of Justice party, gifted the present panchaloha idol of Lord Ayyappa to the Sabarimala temple that replaced the old damaged idol.

    ReplyDelete
  19. வில்லவர்-பாண வம்சங்களின் பட்டங்கள்

    வில்லவர் மற்றும் பாண குலங்கள் இந்தியாவின் பூர்வீக அசுர திராவிட ஆட்சி வம்சங்கள்.


    வில்லவரும் பாணர்களும்

    வில்லவர் மற்றும் அவர்களின் வடக்கு உறவினர்களான பாணர் இந்தியா மற்றும் இலங்கையின் திராவிட ஆட்சியாளர் குலங்களாயிருந்தனர். வில்லவர் மற்றும் பாணர்கள் பண்டைய அசுர மன்னன் மகாபலியின் குலத்திலிருந்து வந்தவர்கள். வில்லவர் துணைக்குழுக்கள் வில்லவர், மலையர் மற்றும் வானவர் என்பவை. வில்லவரின் கடலோர உறவினர்கள் மீனவர் ஆவர். வில்லவர், மலையர், வானவர், மீனவர் ஆகிய குலங்களின் இணைப்பே வில்லவ நாடாழ்வார் அல்லது நாடார் குலங்களை உருவாக்கியது. வில்லவர் மற்றும் பாணர்கள் பண்டைய காலத்தில் இந்தியா மற்றும் இலங்கை முழுவதையும் ஆண்டனர்.


    வில்லவர்-பாண வம்சங்களின் பல்வேறு குலங்கள்

    1. தானவர்
    2. தைத்யர்
    3. பாணர்
    4. பில்
    5. மீனா
    6. வில்லவர்
    7. மீனவர்


    சேர சோழ பாண்டியன் பேரரசுகளின் வில்லவர்களின் பட்டங்கள்

    வில்லவர், நாடாள்வார், நாடாழ்வார், நாடார், நாடான், நாடான்மார், நாடாக்கமார், சான்றார், சான்றோர், சாணார், ஸாணார், புழுக்கை சாணார், சார்ன்னவர், சான்றகர், சாந்தகர், சாந்தார், சாண்டார், பெரும்பாணர், பணிக்கர், பணிக்கநாடார், திருப்பாப்பு, கவரா, இல்லம், கிரியம், கானா, மூத்த நாடார், மறவ நாடார், க்ஷத்திரிய நாடார், மாறன், மாறநாடார், மாறவர்மன், முக்கந்தர், மூப்பர், கிராமணி, நட்டாத்தி, கருக்குப்பட்டயத்தார், கொடிமரத்தார், கள்ள சான்றார், ஈழச்சான்றார், ஏனாதி, ஆசான், சிவந்தி, ஆதித்தன், ஆதிச்சன், பாண்டியகுல க்ஷத்திரியர், பாண்டிய தேவர், ரவிகுல க்ஷத்திரியர், நெலாமைக்காரர், தேவர், குலசேகரன், வில்லவர், வில்லார். வில்லவராயர், சோழர், வானவர், வன்னியர், மலையர், மலையமான், மலையான் சான்றார், மீனவன், சேரன், மாகோதை நாடாழ்வார், நாடாவர், நாட்டாவர், நாட்டார், மேனாட்டார், சோழர், செம்பியன், அத்தியர், சோனாட்டார், பாண்டியன், பனையன், பனைய மாறன், பனந்தாரகன், மானாட்டார், நெல்வேலி மாறன், சீவேலி, மாவேலி, கூவேலி போன்றவை


    ஈழவர்

    சண்ணார், பணிக்கர், இல்லத்து பிள்ளை, இல்லவர், தண்டான், யக்கர், இயக்கர், சேவகர்


    சிரியன் கிறிஸ்தவர்களின் வில்லார்வெட்டம் இராச்சியம்

    மாவேலி, பணிக்கர், பணிக்கர்வீட்டில், வில்லேடத்து, வில்லாடத்து, விச்சாற்றேல், அம்பாடன், பரியாடன், பைநாடத்து, பயிநாடத்து, படையாட்டில், படமாடன், படையாடன் பனையத்தற, புல்லன், கோலாட்டு, கோவாட்டுக்குடி, கோராட்டுக்குடி, கூவேலி, சேரதாயி, மூவாட்டு, மேனாச்சேரி, ஈழராத்து, மணவாளன், மாநாடன், மாந்நாட்டு, மழுவாஞ்சேரி, தண்டாப்பிள்ளி, வெளியத்து, பெருவஞ்சிக்குடி


    இலங்கை வில்லவர்

    வில்லவர், நாடார், சாண்டார், சாணார், சான்றார், கோட்டை சான்றார், யானைக்கார சான்றார், கயிற்று சான்றார், நம்பி, நளவர், கோட்டைவாசல் நளவர், பஞ்சமர், சேவகர், பண்டாரி


    யாழ்பாணம் ஆரியச்சக்கரவர்த்தி வம்சம்

    வில்லவராயர், கலிங்க வில்லவர், பணிக்கர், வன்னியர்


    கண்டி இராச்சியம்

    கலிங்க வில்லவன், தனஞ்சயா, பணிக்கனார், பணிக்கர்.


    கோட்டே இராச்சியம்

    வில்லவர், பணிக்கர்.


    கர்நாடகாவின் பாணப்பாண்டியன் ராஜ்ஜியங்கள்

    வில்லவர் = பாண, பில்லா, பில்லவா
    நாடார் = நாடோர், உப்பு நாடோர், தொற்கே நாடோர்
    நாடாள்வார் = நாடாவரா, நாடாவரு, நாடாவா
    சான்றார் = சான்றாரா, சாந்தா, சான்றா, ஸாந்தா, சாந்தாரா மற்றும் ஸான்றா
    வானவர் = பாணா, பாண்டாரி, பாண்ட், பண்ட், பண்டரு, பாண்ணாயா
    மலையர் = மலேயா மீனவர்=மச்சியரசா
    சாணார் = சாண்ணா
    சானார் = ஸாண்ணா, மாசாணா மாசாண்ணைய்யா
    பாண்டிய=பாண்டிய
    உடையார்=வோடைய, ஒடைய, ஒடையரச


    ஆலுபா பாண்டியன் வம்சம்

    நாடாவா, பாண்டா, பண்டரு, பாண்டியா, ஆள்வா, ஆளுவா, தனஞ்சயா, குலசேகரா, குலசேகரதேவா, ஆலுபேந்திரா, பட்டியோதையா, பாண்டியராஜா பல்லாள், பாண்ணாயா, மலேயா, பில்லவா, பாணான், பாங்கேரா


    உச்சாங்கி பாண்டியன் ராஜ்யம்

    பாண்டியா


    இக்கேரி நாயக்கா

    நாயக்கா, பாணாஞ்சா, பலிஜா


    சான்றாரா பாண்டியன் வம்சம்

    பாண்டியா, பாணா, பில்லா, சான்றாரா, சாந்தா, , ஸான்றா, சாந்தாரா மற்றும் சான்டா, மச்சியரசா, சாண்ணா, ஸாண்ணா, மாசாணா, மாசாண்ணையா, வோடயா, ஒடேயா, பைரராசா, தேவா

    நூறும்பாடா பாண்டிய வம்சம்

    பாண்டியா, பில்லா, சாண்ணா, ஸாண்ணா, ஒடையரசதேவா, தேவா, தேவராசா


    கொங்கன் பாண்டிய இராச்சியம்

    பாண்டியா, நாடாவரா


    கோவா கடம்ப இராச்சியம்

    பாண்டியா, உப்பு நாடோர், தொற்கே நாடோர், பாண்டாரி, சாளுவா


    ஆனேகுண்டி-கிஷ்கிந்தாவின் விஜயநகர நாயக்கர்கள்

    நாயக்கா, நாயக்கர், தேவராயா, பலிஜா, பாணாஞ்சிகா, பாணாஞ்சா, வளஞ்சியர், அய்யாவோலு, ஐந்நூற்றுவர், அய்யர், அய்யம்கார், பாணர், வாணர், வானரர்.

    ReplyDelete
  20. வில்லவர்-பாண வம்சங்களின் பட்டங்கள்

    ஆந்திராவின் பாண இராச்சியம்

    பாணா, மகாபலி வாணாதி ராயர், மகாவிலி வாணாதிராயர், வன்னியர் வாணாதிராஜா, வாணவ ராயர், வாண அடியார், ஸாண்ணா, பலிஜா, நாய்க்கர், மணவாளன், கண்ட கோபாலன், சோடா


    கோலார் பாண இராச்சியம்

    பாணா, வாணாதிராயர், வாணர், மகாபலி வாணாதிராயர், வன்னியர் முடியெடா மணவாளன், திருமாலிருஞ்சோலை வாணன், பொன்பரப்பினான்.


    கவுட்

    செட்டி பலிஜா


    கலிங்க பாணா ராஜ்யம்- ராமநாடு- ஆரியச்சக்கரவர்த்தி இராச்சியம்

    கங்கை பிள்ளை வாணாதிராயர், பிள்ளை குலசேகர வாணாதிராயர், வன்னியர், கலிங்க வில்லவன், தனஞ்சய, மாகோன், குலசேகர சிங்கை ஆரியன்


    மகாராஷ்டிரா

    பண்டாரி


    வட இந்திய பாணா-மீனா ராஜ்ஜியங்கள்

    வில்லவர் -மீனவர் பட்டம் மற்றும் பில்-மீனா பட்டங்கள்

    1. வில்லவர் = பில்
    2. மலையர்= மெர், மெஹ்ர், மெஹர், மேரோன், மேவார், மேவாசி, கோமலாடு
    3. வானவர்= பாண, வாண
    4. மீனவர்= மீனா
    5. நாடார், நாடாள்வார்= நாடாலா, நாட்டார்வால்
    6. சான்றார், சாந்தார்= சாந்தா
    7. சேர = செரோ


    ராஜஸ்தானின் மீனா வம்சம்

    சாந்தா மீனா, மீனா, பில்-மீனா, நாடாலா, நாட்டாலா, நாட்டார்வால், கோமலாடு


    பில் குலங்கள்

    பில், பில்-மீனா, பில் கராசியா, தோலி பில், துங்ரி பில், துங்ரி கராசியா, மேவாசி பில்,  ராவல் பில், தாட்வி பில், பாகாலியா, பில்லாளா, பாவ்ரா, வாசவா மற்றும் வாசவே.


    வட இந்தியாவின் பாண வணிகர்கள்

    பாணியாபாணியா, பணியா, வாணியா, வைஷ்ணவ் வாணியா, குப்தா


    ராஜபுத்திர குலங்கள்

    அக்னிவன்ஷி ராஜபுத்திரர்கள், சௌஹான்


    குண்டேஷ்வர் பாண்பூர் திக்காம்கர் பாண்டியர்கள், மத்திய பிரதேசம்

    பாண்டியா, பாண்டா, குந்தேஷ்வரின் பாண்டியர்கள், பக்வார் க்ஷத்திரியர், பக்வார் ராஜ்புத்திரர்கள்


    திர்கார்

    அக்னி, வன்னி, திர்பாண்டா, திர்போண்டா, திர்காலா, பாணவாடி, பாணி சாத், பாண்வாதி, காம்னாகர், காமாங்கர், காம்னாகர், ரன்சாஸ், திட்காட், திர்பண்டா, திர்கர், திர்மாலி, திர்வார், திட்கர், திரிதார்


    பாஞ்சால நாடு மற்றும் தமிழ்நாட்டின் பல்லவ பாணர்கள்

    வன்னியர், வன்னிய குல க்ஷத்திரியர், அக்னிகுல க்ஷத்திரியர், காடுவெட்டி, திகளர், வட பலிஜா, சவலக்காரர், சவளர், வன்னே காப்பு, பள்ளே காப்பு, நாய்க்கர், வன்னிய கவுண்டர்


    சோனிப்பூர் அஸ்ஸாமின் பாண இராச்சியம்

    அசுரா, பாணா, மகாபலி


    சிந்து நதிதீர நாகரிகத்தின் பாண குலங்களின் பட்டங்கள்

    மகாபலி, தானவர், தைத்தியர், அசுரர்


    ________________________________

    ReplyDelete